Rom og dagsrytme er tilrettelagt for egenmotivert bevegelse og fysisk fostring. Tilrettelegger etter barnets behov for hvile.
|
Utnytte plass og tid til fysisk lek og bruke kroppen inne og ute.
|
Delta på vanntilvenning.
|
Liv og røre for 2-åringene, med sangleker, hinderløype osv. Minirøris, yoga.
|
Liv og røre for 3-åringene.
|
Skileikgruppe.
|
De inkluderes i forberedelser til lunsj, og det legges til rette for en hyggelig matstund.
|
De skal delta i planlegging og laging av mat.
|
Førstehjelpskurs.
|
Småturer i nærmiljøet.
|
Personlig hygiene, håndvask etter toalettbesøk og før mat.
|
Gjøres kjent med regelleker; haien kommer, stiv heks og samarbeidsstolen.
|
Vi oppmuntrer til å klare selv i hverdagen; klatre opp i vogna, stellebordet og ved påkledning.
|
Turer.
|
Delta i matlaging. Bli kjent med sunt kosthold. Selvstendighet i forhold til påkledning og personlig hygiene.
|
Barna får hjelp til å sette ord på følelser i hverdagen, og ved å bruke bilder i forbindelse med temaarbeid.
|
Oppmuntres til å klare selv ved påkledning og ved måltid.
|
Litt lengre turer, bl.a. stolpejakt.
|
Legge til rette for at barna får erfaringer med bevegelser både inne og ute til ulike årstider.
|
Gjennom samling, samtaler og ulike aktiviteter bli kjent med kroppen, - vi er ulike, - hvordan er jeg?
|
Oppmuntres til å klare selv ved å være med å vurdere klesvalg og sko ut i fra været. Hjelpe de yngre ved påkledning.
|
|
Lære å sette grenser for egen kropp, og lære forskjell på gode og vonde hemmeligheter. Bli bevisst ulike følelser.
|
Lære å sette grenser for egen kropp, og lære forskjell på gode og vonde hemmeligheter. Bli bevisst ulike følelser.
|