Personvernerklæring for elever og ansatte i Lillehammer-skolen

5 Hvordan tar vi vare på personopplysningene dine?

Vi beskytter opplysningene i systemene på ulike måter, for eksempel ved å kontrollere hvem som har tilgang til våre bygninger, gjennom brannmurer i systemene, gjennom IP-filter, og gjennom pålogging med tofaktor-autentisering gjennom ID-porten eller Feide.

Vi sikrer at kun de som har et tjenstlig formål får tilgang til dine opplysninger, og vi kontrollerer de ansattes behandling av personopplysninger i datasystemene.

Alle ansatte i lillehammerskolen gjennomgår jevnlig opplæring i hvordan personopplysninger skal behandles.

I tilfeller der eksterne behandler personopplysninger på vegne av lillehammerskolen, reguleres behandlingen av en databehandleravtale inngått mellom kommunen og leverandøren.

Vi arbeider alltid for at din personlige informasjon hovedsakelig skal håndteres innenfor EU/EØS. I noen tilfeller, for eksempel når vi deler informasjonen med en leverandør som håndterer personopplysninger på vegne av kommunen, kan data i visse tilfeller lagres i et tredjeland. I slike tilfeller er beskyttelsesnivået garantert enten ved beslutning fra EU-kommisjonen om at det berørte landet sikrer et tilstrekkelig beskyttelsesnivå eller ved bruk av såkalte passende beskyttelsesforanstaltninger, for eksempel godkjent adferdskodeks i mottakerlandet, EU-modellklausuler eller Privacy Shield.