Tekstmeldinger fra kommunen

Da vi sendte ut kokevarsel på melding, fikk vi henvendelser fra innbyggere om at de enten ikke hadde fått melding, ikke ønsker melding eller fått melding som ikke tilhører seg. Du kan endre dine opplysninger for mottak av meldinger selv.

Lillehammer kommune bruker varslingssystem fra Gemini varsling. Med dette systemet kan vi raskt varsle de det gjelder ved behov, ut fra gateadresser. Gemini varsling varsler via SMS, e-post og talemelding til fasttelefon.

Hvorfor er dette nyttig for deg?

Vi varsler deg ved hendelser du trenger å vite om. Det kan være stenging av vann, vannlekkasjer, driftsavbrudd eller andre hendelser som krever rask informasjon.

Vi kan også benytte SMS-varsel til å formidle informasjon til innbyggerne når kommunen av ulike grunner har satt krisestab.

I dette tilfellet var det kokevarsel vi sendte ut. Tidligere har vi for eksempel sendt ut informasjon om viktige hendelser under koronapandemien.

Hvordan finner vi deg?

Gemini varsling bruker flere ulike registre for å nå ut med informasjon til deg. Merk at du selv har ansvar for din egen oppføring. Kommunen kan ikke oppdatere registeret for deg.

Hvordan kan du endre dine preferanser?

Under følger en oversikt over hvordan du kan endre din kontaktinformasjon og preferanser for meldinger fra kommunen. Klikk på boksen som gjelder deg for mer informasjon.