Søk helse- og omsorgstjenester

De fleste helse- og omsorgstjenester i Lillehammer kommune har ett felles søknadsskjema som behandles av tildelingsenheten for helse- og sosialtjenester.

Hvem behandler søknaden?

Det er tildelingsenheten for helse- og sosialtjenester som mottar og behandler søknaden din. Hos oss saksbehandler vi tildeling av tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven.

Slik søker du

Du søker om helse- og omsorgstjenester ved å fylle ut søknadsskjemaet under. Det er felles søknadskjema for alle helse- og omsorgstjenester i Lillehammer kommune.

Søknadsskjema for helse- og omsorgstjenester

Skjemaet sendes til:

Lillehammer kommune
v/Tildelingsenheten for helse- og sosialtjenester
2626 Lillehammer

Hva skjer med søknaden din?

Om tildelingsenheten

Tildelingsenheten er her for at du skal kunne henvende deg til ett sted når du trenger bistand. Vi holder til i rådhuset, i Storgata 51.

Tildelingsenheten har også funksjonen som kommunens koordinerende enhet, og skal sørge og et helhetlig tilbud til pasienter og brukere. Vi har blant annet ansvar for å

• vurdere og saksbehandle saker vedrørende helhetlig habilitering/rehabilitering.
  • behandle søknad om koordinator og individuell plan.
  • ha oversikt over koordinatorer og eksisterende individuelle planer (IP) i kommunen.
  • kvalitetssikre arbeid med individuelle planer (IP).
  • medvirke til opplæring og veiledning av koordinatorene.
  • bidra til tverrfaglig og tverretatlig samarbeid.
  • samarbeide med helseforetak.

Ved tildelingsenheten får du også kontakt med:

Aktuelle lenker